DESTINATII

2018 – un an hai hui pe meridiane

Pentru mine si pentru proiectul TRAVELSMARTINFO, 2018 a fost un an extrem de aglomerat prin proiectele organizate, evenimente, calatorii si actiuni de promovare turistica. Daca mai adaug si faptul ca tot in 2018, TRAVELSMARTINFO a castigat noi valente, devenind si agentie de turism tur operatoare, imaginea unui an „neincapator” este completa.

Anul 2018, a fost inca un an in care mi s-a reconfirmat reteta succesului: seriozitatea, munca si faptul ca cea mai buna reclama este lucrul bine facut. Bineinteles, toate acestea intr-un mediu extrem de volatil cum este cel al serviciilor.

Am inceput anul 2018 pe Inle Lake in MYANMAR, una dintre ultimele „redute” necucerite si neinvadate inca de prea multi turisti. Experientele au fost uimitoare, pasind pe un teritoriu si cunoscand un popor care incepe sa se redescopere si sa se integreze in secolul XXI. Myanmar este o tara a contrastelor sociale, cu mii de pagode aurite, cu oameni prietenosi si cu un buddhism practicat uneori in exces, dar toate acestea il fac sa fie o destinatie aparte printre celelalte tari din Asia de Sud Est. Am scris despre destinatie 6 articole, urmand traseul prin care am descoperit aceasta tara, AICI.

Nici nu s-a terminat bine luna Ianuarie si am luat-o in directia opusa: am plecat sa descopar CHILE – uimitoarea tara de la capatul lumii. Deoarece imi plac lucrurile facute temeinic, am luat tara de la un capat la altul, urmandu-i cei aproape 4500 km. Am inceput cu nordul uscat dar unic in lume, pasind printre deserturi de sare, vulcani, gheizere, campii la peste 4000 de metri altitudine si lacuri turquoise. Am ajuns apoi in zona renumita a cramelor din apropierea capitalei si Valparaiso si  am continuat cu …. capatul lumii … Patagonia, printre ghetari, soselele care duc catre „Fin del Mundo”, pe urmele lui Magellan si printre multi pinguini. Am scris mai multe articole despre Chile, unul dintre ele, fiind AICI.

Deabia intors, am plecat spre BERLIN, ITB 2018 – evenimentul turistic anual unde pe cateva hectare in cadrul parcului expozitional Messe Berlin ai sansa de a cunoaste o lume! Particip in fiecare an la acest eveniment atat ca „acreditat media” cat mai nou si in calitate de „hosted buyer”. De fiecare data, evenimentul este o bucurie deoarece te reintalnesti cu parteneri vechi sau iti faci unii noi.

In Aprilie a fost COREEA DE SUD, o experienta totala intr-o tara uimitoare, printre flori de cires. In cele 12 zile, am reusit sa cuprind mare parte din ceea ce are de oferit aceasta destinatie: am fost prin parcuri nationale uimitoare (Seoraksan), am intrat in temple de poveste cocotate pe stanci, palate regale, metropole aflate in topuri mondiale si bineinteles nu a lipsit Insula Jeju (una dintre cele 7 minuni naturale ale lumii) pentru a cunoaste femeile scafandru culegatoare de perle. Nu pot sa uit bucataria ingenioasa si nelipsitul „kimchi”. Am scris despre Coreea, AICI.

In Mai am trecut oceanul din nou catre CANADA pentru o aventura prin metropolele coastei de est ale tarii artarului: Toronto, Ottawa, Montreal, Quebec. Am inceput drumul la Cascada Niagara si dupa 1200 de km l-am terminat in Quebec City. Un traseu superb, pe care daca opresti din loc in loc pentru a vedea si bogatia naturala a Canadei, rezulta o experienta reusita. Nu am lasat deoparte nici Ruta Vinului din Ontario, o supriza extrem de placuta la vedere si gust 🙂 . Click pe localitati pentru a intra in articolele respective.

In Iunie, pentru ca se anuntau calduri mari in Balcani ne-am indreptat catre tarile nordice: DANEMARCA si SUEDIA. Degeaba am fugit in nord pentru ca am dat peste temperaturi mai ridicate decat acasa dar si de o vreme superba care a transformat orasele vizitate: Copenhaga, Malmo, Gothenburg si Stockolm in orase mediteraneene … Este incredibil cum vremea poate schimba dramatic modul in care percepi energia unui loc. Click pe localitati pentru a intra in articolele respective.

Mjlocul lui Iulie m-a gasit in AUSTRIA si SLOVACIA, valsand intre cele doua capitale superbe: Viena si Bratislava. Lume buna, orase istorice si multe locuri pe care nu le poti evita daca vrei sa intelegi cum Imperiul Habsburgic a influentat istoria in aceasta parte a Europei timp de cateva secole.

Am trecut din nou Atlanticul in August si dupa o scurta oprire in CALIFORNIA si in doua dintre metropolele sale, Los Angeles si San Francisco, am mers mai departe, pana in mijlocul Pacificului, in HAWAII. Am vizitat trei insule din arhipeleag, diferite si cu experienta unice in fiecare loc: Oahu, Kauai si Maui. Plajele superbe, muntii virgini in care prin unele locuri poti patrunde doar cu elicopterul si spiritul hawaian, fac din acest paradis o experienta unica. Bineinteles ca m-am plimbat prin aglomeratul Honolulu cu plajele sale „iconice” – Waikiki – si am vazut istoria pe viu vizitand Pearl Harbour.

La sfarsitul lui Septembrie, am pasit in INDIA – KERALA, tinutul despre care pe buna dreptate se spune ca este „God’s own country”. India este un subcontinent in sine iar Kerala unul dintre cele 29 de state in care cu siguranta trebuie sa poposesti mai mult pentru a-i intelege bogatia culturala si pentru a trai experientele locale. Fie ca participi la dansurile Kathakali si Mohiniyattam, lenevesti pe plajele Keralei, te plimbi cu barcile pe canalele din Alleppey sau faci drumetii printre plantatiile de ceai din Munar, Kerala este o experienta care trebuie traita.

In Octombrie am fost invitat in TUNISIA de catre unul dintre tour operatorii de chartere pe aceasta destinatie, intr-o actiune de promovare si revigorare a turismului in aceasta tara. M-am bucurat sa revad locuri dragi pe care le-am vizitat cu muuulti ani in urma si sa retraiesc experientele si aventurile desertului. Bineinteles, nu au lipsit locatiile de lux din resorturile de la Marea Mediterana. Detalii, despre destinatie, AICI.

Inceputul iernii m-a facut sa plec catre GUADELOUPE, DOMINICA si MARTINIQUE. Trei insule aflate foarte aproape una de alta (15 minute cu avionul sau 2 ore cu barca) dar diferite. Daca prima si ultima m-au facut sa ma simt extraordinar de bine intr-o Franta tropicala, exotica si nealterata de lumea moderna, in Dominica experientele au fost „castigate” si traite cu greu datorita salbaticiei insulei si a infrastructurii precare. Greu satisfactia a fost pe masura! 🙂

Calatorii inspirate sa aveti si in 2019!

(288 afisari din care 1 vizite astazi)