Cum a inceput TravelSmartInfo?

Travelsmartinfo s-a nascut din pasiune. Pasiunea de a calatori, de a cunoaste lumea si de a impartasi experiente de neuitat adunate de prin cele mai indepartate colturi ale lumii. La inceput, Travelsmartinfo a fost un blog de calatorii unde am facut cunoscute locurile minunate pe care le-am vazut in cele peste 147 de tari vizitate pe parcursul a peste 25 ani de calatorii si promovare destinatii turistice.
Numele Travel + Smart + Info este sugestiv pentru scopul initial al proiectului, respectiv: informatii si idei de calatorie despre destinatii originale, pe care oricine le poate vizita chiar avand un buget moderat dar folosit cu intelepciune.
Top
Nicaragua - cu picioarele la spinare pe vulcanul Mombacho
fade
526
post-template-default,single,single-post,postid-526,single-format-standard,mkd-core-1.2.2,mkdf-social-login-1.3.1,mkdf-tours-1.4.2,voyage-ver-2.2,mkdf-smooth-scroll,mkdf-smooth-page-transitions,mkdf-ajax,mkdf-grid-1300,mkdf-blog-installed,mkdf-breadcrumbs-area-enabled,mkdf-header-standard,mkdf-sticky-header-on-scroll-up,mkdf-default-mobile-header,mkdf-sticky-up-mobile-header,mkdf-dropdown-slide-from-top,mkdf-fullscreen-search,mkdf-fullscreen-search-with-bg-image,mkdf-search-fade,mkdf-side-menu-slide-with-content,mkdf-width-470,mkdf-medium-title-text,wpb-js-composer js-comp-ver-6.4.1,vc_responsive
TRAVELSMARTINFO.RO / DESTINATII  / AMERICA CENTRALA  / Nicaragua – cu picioarele la spinare pe vulcanul Mombacho (ziua 4)
24 mart.

Nicaragua – cu picioarele la spinare pe vulcanul Mombacho (ziua 4)

Nicaragua, ziua 4: Cu picioarele la spinare pe vulcanul Mombacho

Nicaragua este, prin insasi definitia ei, tara lacurilor si a vulcanilor. Asa ca sa o vizitezi fara sa iei la rand, taras-grapis, toate lacurile si toti vulcanii nica… ar fi de neconceput!

Eu am inceput in forta, zilele trecute,cu enormul lac Nicaragua, pe care l-am traversat cu ferryboatul. Din San Jorge pana in Ometepe, insula crescuta din doi vulcani gemeni. Vulcani semeti, tacuti si vesnic invaluiti in mantia sau aura lor de nori.

ziua 4.2   ziua 4.5

Astazi, ajunsa deja in Granada, am privit in ochii sai verzi vulcanul ametitor de abrupt Mombacho. Si mi-am zis “şo pe el!”.

Zis si… ca si facut!
Am luat autobuzul spre Rivas, de la autogara de langa piata de legume si fructe – la fel de aglomerata si colorata ca o piata asiatica respectabila.
Si, contra unei sume exorbitante de 0,3$, ajutorul de sofer ne-a transportat si apoi aruncat in drum, la poalele vulcanului.
Ceea ce nu am stiut, neavizatele de noi, e ca vulcanul isi ţine poalele cam la 7 km faţă de crater!
7 km lungi ca naiba, sub o caldura sufocanta. Dintre care vreo 4,5km sunt atat de abrupti, incat picioarele ne stau unde ne sta si capul. La propriu!

Mare greseala ca, in focul dorintei de drumetie, nu am luat camionul care, pentru 20$, inclusa si taxa de acces pe vulcan, te duce pana suuus, chiar pe buza craterului.
Dar, in fine, căţărarea asta la 45 de grade (si aici ma refer si la panta, si la temperatura!) a fost o experienta in sine. Mai grea la urcare, mai haioasa la coborare, cand, alunecand ingrozitor si dandu-ma ca pe schiuri cativa metri la vale, am decis sa nu-mi rup gatul si sa ma las p-aici prada vreunei puma.
Asa ca, precum o precolumbiana get-beget, m-am descaltat. Mi-am luat Pumele cu talpi alenecoase la spinare si… p-aci ţi-e derdeluşul alunecos si abrupt pana jos!

Dar tot drumul asta cu peripetii a meritat cu varf si indesat: caci varful indesat al muntelui ne-a lasat, tolerant, sa dam tarcoale craterului.

O ploaie usoara este perfect normala intr-o padure-nor, dupa cum bine stiu deja din vecina costaricana, Cloud Forest Monteverde.
Caci o padure-nor functioneaza, efectiv, ca un burete urias, care, prin copacii, radacinile, frunzele si muschii sai, strange intreaga apa din ploi. Fiind, practic, intr-o continua stare de umezeala, prin definitie.

Insa ploicica initiala, scurta, s-a distantat. Impreuna cu norul aferent.
Si ne-a lasat sa ne bucuram in voie de padurea verde, luxurianta, superba. De potecile pierdute prin verdeata abundenta, printre frunzis des si liane imbracate in muschi verde.
Si de panorama senzationala peste Granada.
Peste lacul Nicaragua si Isletas – puzderia de insulate vecine Granadei. Peste campiile din jur, intinzandu-se pana la vulcanul activ Masaya si la laguna turcoaz de la poalele sale.

O experienta senzationala.
Mai cool decat cele de zilele trecute. Insa cu siguranta nu la fel de incendiara precum cea de maine. La propriu incendiara! Caci maine ne vom urca pe Masaya – alt vulcan, unul activ, de data asta, ca sa-l privim fix in ochii sai incandescenti!
Hasta la vista, volcano!

ziua 4.3ziua 4.4